My NMBS > In de kijker

Treinkaart valideren

 
meer info over treinkaart valideren (pop-up)
 

Laat je eraan herinneren wanneer je Treinkaart vervalt

  

12/03/2008

plage

Sinds kort mailt de NMBS een herinnering aan haar Treinkaarthouders wanneer hun abonnement bijna vervalt. 

Deze extra service maakt het trouwe klanten makkelijker om hun Treinkaart tijdig te verlengen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de NMBS over je emailadres beschikt.

15 dagen voordat de validering van een Treinkaart vervalt, ontvang je als Treinkaarthouder een mailtje van de NMBS. Daarin word je eraan herinnerd dat je binnenkort best opnieuw valideert via één van de drie gangbare kanalen: NMBS Ticket on line, het stationsloket of de biljettenautomaat.

De NMBS raadt aan om de Treinkaart on line te verlengen door op een link in de herinneringsmail te klikken. Op die manier wordt de validering immers gratis per post bij de klant thuis bezorgd. Via internet kan je nog tot tien dagen vóór de start van de nieuwe geldigheidsperiode bestellen. Ook valideringen die volledig door de werkgever betaald worden, kunnen via internet besteld worden.

Momenteel verzendt de NMBS maandelijks ongeveer 10.000 van deze mails naar Treinkaarthouders. Het spreekt voor zich dat je enkel een herinneringsmail kan krijgen als de NMBS je correcte emailadres kent. Via de website kan je je emailadres toevoegen aan je persoonlijke gegevens of het zo nodig verbeteren. Dat kan in de rubriek “reizen in België”, via het smiley-icoon.

Dit mailadres kan ook worden gebruikt voor promotionele acties, speciale kortingen, informatie of enquêtes. Als klant kan je zelf beslissen voor welke doeleinden je gecontacteerd wil worden.